Al sinds onze oprichting in 1980, bundelen wij onze ‘Ontwikkelingen en Ideeën’ in een reeks van beknopte uitgaven. Met als doel u deelgenoot te maken van onze ervaringen in onze dagelijkse adviespraktijk. En om u daarmee te informeren over de meeste actuele en relevante ontwikkelingen en ideeën op het gebied van management en organisatie.

De meest recente exemplaren van deze serie zijn online voor u beschikbaar; andere exemplaren zijn in voorbereiding.

Reeds verschenen:

  1. Heilloze drammerij was het gevolg; over het voorzitten van ondethandelingen; door dr Willem Mastenbroek
  2. Komt de wijsheid echt uit het oosten?; over Japanse management methoden; door prof. dr Lisa van de Bunt
  3. Wat is er aan de hand?; over organisaties beoordelen; door ir drs Willem Vrakking
  4. Zeven strategieën om leiding te geven aan veranderingen; door drs Gerco Ezerman
  5. De organisatie als apenrots; over macht in organisaties; door dr Willem Mastenbroek
  6. De markt in het vizier; over marktgerichte aanpak in de non-profit sector; door prof. dr Hein van der Hart
  7. Dichtgeslibde organisaties; over immobiliteit van mensen; door drs Pieter-Jan van Delden
  8. Hoe pakken we de invoering aan?; over vernieuwingen in organisaties; door ir drs Willem Vrakking
  9. Vernieuwen: via structuur of cultuur; over cultuurinterventies in organisaties; door ir drs Willem Vrakking
  10. Leveren aan bedrijven; over het beheren van een porteuille van relaties; door prof. dr Hein van der Hart
  11. Verantwoordelijk en vernieuwend beheer; Nieuw licht of een vergeten waarheid?; door drs. Gé Brand
  12. Ziekenhuismarketing; over klantgerichte gezondheidszorg; door prof. dr Hein van der Hart
  13. The Negotiating Grid; over effectief onderhandelen; door dr Willem Mastenbroek
  14. De nieuwe opstelling van centrale stafdiensten; door drs Gerco Ezerman
  15. Wie is er tegen kwaliteit en klantgerichtheid?; over het beïnvloeden van organisatieculturen; door dr Willem Mastenbroek
  16. Kwaliteitsgroepen in de overheid introduceren; door drs Gerco Ezerman en drs Oscar Breetveld
  17. Industriële marketing en de interne organisatie; door prof. dr Hein van der Hart
  18. Organisatiecampagnes voeren; over programmamanagement; door ir drs Willem Vrakking
  19. Informatiesystemen voor industrieel marketing management; door prof. dr Hein van der Hart
  20. Klantgerichtheid binnen de organisatie; over interne blokkades overwinnen; door ir drs Willem Vrakking
  21. De vergeten dimensie bij automatiseren: de Orgware; over het invoeren van PC's in midden- en kleinbedrijf; door drs Jos Pielage
  22. Wat is interim-assistentie bij kwaliteitsverbetering; door drs Paul Kloosterboer
  23. De strategische mix; Naar strategisch managen in business-eenheden; door prof. ir. drs. Wilem Vrakking
  24. Kunt u mij aan een certificaat helpen?; door mr Leo Kerklaan
  25. De interne communicatie als kritische succesfactor prof. dr W.F.G. Mastenbroek
  26. Marketing van produktservice, Strategische en operationele marketing-aspecten van serviceverlening; door prof. dr. Hein van der Hart
  27. En dan nu personeelsmanagement in de praktijk...; door Loek Wijchers
  28. Leveranciersmanagement: vier basisstrategieën; door prof. dr Arjan van Weele
  29. De praktijk van een ziekenhuizenfusie; door drs Arjan Kampfraath en prof. ir drs Willem Vrakking
  30. Certificering: óók voor dienstverlenende organisaties! mr L.A.F.M. Kerklaan
  31. Participatie en communicatie in veranderende organisaties; door mw Loes Glavimans MBA en drs Erik Reijnders
  32. Milieu en marketing; samen of apart?; door prof. dr mr ir Sicco Santema en mw Nanette van Dishoeck
  33. Op afdelings- en teamniveau samen werken aan continue resultaatverbetering; door prof. dr Willem Mastenbroek en mr Rob Bertels
  34. Trefzekere innovatie vereist technomarketeers; door prof. dr Hein van der Hart
  35. Implementatie-management; door prof. ir drs Willem Vrakking
  36. Aangenaam kennis maken!; door mr Leo Kerklaan en mw drs J. Vervoort
  37. Komt u wel toe aan resultaatfactor no 1?; door prof. dr Arjan van Weele
  38. Houd het marketingplan uit de la! Over uitvoerbare marketingplannen; door prof. dr. mr. ir. Sicco Santema en drs. Marian Dingena
  39. De Value Based Scorecard Een waarde-georiënteerd prestatiemeet- en stuur-instrument; door dr John Koster, mr Gert-Jan van der Vossen RC en drs Marcel de Jongh
  40. De resultaatgerichte overheid  Op weg naar de prestatiegedreven overheidsorganisatie, door dr. André de Waal MBA en mr. Leo Kerklaan
  41. De gedreven school Op weg naar affectief en effectief gedreven onderwijs; door
    dr. André de Waal MBA en mr. L.eo Kerklaan
  42. Heeft u al een missie en een visie? Over de zin en onzin van moderne zinspreuken;
    door dr. John Koster en drs. Peter Stolze
  43. Vier Acquisitiestrategieën en hun Effectiviteit. Welke keuze maakt u als professionele dienstverlener?; door dr. Frank Kwakman, dr. John Koster RM en drs. Jos Burgers RM
  44. Grenzen aan beter organiseren Beter managen en organiseren als civilisatieprocessen; door prof. dr. Willem Mastenbroek
  45. De Aard van het Beestje. Over persoonlijke oerstijlen in het menselijk gedrag en de wijze waarop deze ons functioneren beïnvloeden, door mr. Rob Bertels
Top